skip to Main Content
0912-887-3679 & 0919-388-2701 info@luxydesign.ir
سئو چیست؟

سئو چیست؟

SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است و در واقع افزایش کمیت و کیفیت ترافیک به وب سایت شما از طریق نتایج موتور جستجوی ارگانیک است. حال به بررسی مفهوم سئو می پردازیم. با لوکسی دیزاین همراه باشید.

مفهوم سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

برای درک بهتر و عمیق سئو، لازم است تا با مفاهیم زیر آشنا شویم:

 – کیفیت ترافیک: شما می توانید همه کاربرانی را که در تمام وب در حال وبگردی هستند به سمت سایت خود بکشانید، حال فرض کنید افرادی که به سایت شما از طریق گوگل وارد می شوند کلمه سیب را سرچ کرده اند و به سایت شما وارد شده اند، اما اگر کسب و کار شما در مورد سخت افزار اپل باشد باید این نکته را در نظر بگیرید که این یک ترافیک یک ترافیک با کیفیت نخواهد بود! اما علت چیست؟ پاسخ بسیار راحت است:

وقتی شما در وب کلمه Apple‌ را جستجو می کنید سایت هایی که در آن ها از میوه سیب هم صحبت شده است اما نکته اینجاست که شما کسب و کاری در زمینه سخت افزاری Apple دارید و ای دو معنای متفاوتی دارد. اما شما دوست دارید که کاربران واقعی وارد سایت شما شوند و بازدید کننده هایی را که واقعاً به محصولاتی که ارائه می دهید علاقه مند کنید! این کیفیت ترافیک سایت شما را افزایش خواهد داد و در سئوی سایت شما بسیار مهم خواهد بود.


مقدار ترافیک: هنگامی که افراد مرتبط با حیطه کاری شما از روی صفحات گوگل
کلیک کردید (SERP)، ترافیک بیشتر برای سایت شما به ارمغان خواهد آمد که فاکتور مهمی برای سئو سایت شما به شمار می رود.

نتایج ارگانیک: تبلیغات همواره بخش قابل توجهی از SERP ها را تشکیل می دهند. ترافیک ارگانیک در واقع به هرگونه ترافیکی گفته می شود که بدون هر گونه پرداخت هزینه ای باعث افزایش ترافیک می گردد.

ترافیک ارگانیک یا ترافیک به ازای پرداخت!؟

ترافیک ارگانیک یا ترافیک به ازای پرداخت!؟

 

SERP چیست؟

SERP در واقع همان صفحه نتایج حاصل از جستجو است که مخفف عبارت Search Engine Result Page است. سرپ یا SERP صفحه نتایج موتور های جستجو در هنگام جستجوی یک عبارت گفته می‌شود. ایجاد سایت های جدید و به تبع افزایش صفحات سبب شده تا رقابت شدیدتر گردد به خاط همین دلیل است که نتایج در موتورهای جستجو همواره در حال تغییر است. برخی به علت به روز بودن در مسیر رقابت قرار دارند و برخی دیگر به دلیل فعال بودن رقبا افت شدیدی در رتبه بندی گوگل احساس می کنند. تمامی این حالت ها به خاطر الگوریتم های هوشمند Google است.

اهیمت SERP

طبق آماری که کارشناسان از سایت گوگل به عمل آمده آورده اند حاکی از اینست که حدود ۹۰ درصد کاربران فقط صفحه اول نتایج جستجو را بررسی می کنند و به صفحات بعدی سر نمی زنند! بنابراین می توان به اهمیت صفحه نخست در گوگل پی برد. اما سوالی که اینجا مطرح می شود این است که چه عواملی لازم است تا SERP را بهبود ببخشیم؟ در ادامه به بررسی این عوامل و راهکار ها می پردازیم.

۱ – تعیین کلمات کلیدی با بیش ترین اهمیت و مشخص کردن کلمات تک سیلابی و سنگین.
۲ – بررسی serp رقبا برای کلمات محتلف در شرایط مختلف و شناسایی نقاط ضعف و قوت.
۳ – انتخاب درست کلمات تک سیلابی و چند سیلابی
۴ – استفاده از کلمات کلیدی مناسب برای رسیدن به کلمات کلیدی اصلی
۵ – استارت برای شبکه های اجتماعی (Social Media)
۶ – بررسی تعداد و کیفیت بک لینک های سایت
۷ – افزایش سرعت بارگذاری سایت (Site Loading) و جمع آوری اطلاعات

سئو چگونه کار می کند؟

یک موتور جستجو را به عنوان وب سایتی در نظر بگیرید که قصد دارید یک سؤال را آن مطرح کنید بنابراین سایت های نظیر Google ،Yahoo! ،Bing و یا هر موتور جستجویی، یک لیست طولانی از لینک ها به همراه صفحات وب را در اختیار شما قرار می دهد. در واقع به طور بالقوه می تواند به سوال شما پاسخ دهد. آیا تاکنون متوجه شدید که گوگل بق چه اصول و الگوریتمی این تعداد سایت را در صفحات دسته بندی کرده و به شما نمایش می دهد!؟ در پاسخ این سوال می توان گفت که :

Google (یا هر موتور جستجوی دیگری که استفاده می کنید) خزنده ای دارد (به این خزنده ها Crawl گفته می شود) که وارد سایت های شما می شود و اطلاعات مربوط به تمام مطالبی را که می توانند در اینترنت پیدا کنند جمع آوری می کنند. خزنده ها تمام ۱ ها و ۰ ها را به موتور جستجو باز می گردانند تا یک فهرست ایجاد کنند. سپس این شاخص از طریق الگوریتمی تغذیه می شود که سعی می کند تمام داده ها را با سوالات شما مطابقت دهد.

خزنده های گوگل چگونه کار می کنند؟

خزنده های گوگل (Google Crawl)

عوامل زیادی وجود دارد که وارد الگوریتم موتور جستجو می شوند که در مقالات بعدی به بررسی و چگونگی تاثیر آن ها می پردازیم.

عبارت SE در کلمه SEO به معنای موتور جستجو سئو است. قسمت O اشاره به بهینه سازی دارد، SEO where جایی است که تمام محتواها را داخل آن قرار می دهند، بنابراین موتورهای جستجو قادر خواهند بود آنچه را که می بینند شبیه کاربرانی خود درک کنند. بهینه سازی می تواند اشکال مختلفی به خود بگیرد. برچسب های عنوان (همان Title) و توضیحات متا هر دو بسیار تاثیر گذار و اندازه طولی مناسب آن ها برای نشان دادن لینک های داخلی در صفحات شما هستند.

یادگیری SEO

این بخش از سایت ما برای کمک به شما در یادگیری هرچه بهتر سئو طراحی شده است. اگر کاملاً تازه وارد در بحث سئو هستید، نگران نباشید کافیست مقاله های ما رو از همان ابتدا دنبال کنید. اگر در یک موضوع خاص به مشاوره نیاز دارید، کافیست از شماره تلفن های بالای سایت استفاده نمایید و یا در قسمت تماس با ما سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top