[vc_section][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”6253″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” css_animation=”fadeIn”][vc_column_text]برای اینکه بدانیم سئو چیست و چگونه باعث بهبودی رتبه سایت ها در موتورهای جستجو می شود، باید با مفهوم Seo‌ آشنا شویم. سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization است و در واقع افزایش کمیت و کیفیت ترافیک به وب سایت شما از طریق نتایج موتور جستجوی ارگانیک است. حال به بررسی مفهوم سئو می پردازیم. با مجله لوکسی دیزاین همراه باشید.

مفهوم سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

برای درک بهتر و عمیق سئو، لازم است تا با مفاهیم زیر آشنا شویم:[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][/vc_section][vc_section][vc_row][vc_column][vc_column_text]

نتایج ارگانیک

تبلیغات همواره بخش قابل توجهی از SERP ها را تشکیل می دهند. ترافیک ارگانیک در واقع به هرگونه ترافیکی گفته می شود که بدون هر گونه پرداخت هزینه ای به صورت رایگان توسط کاربران باعث افزایش ترافیک سایت شما می گردد.[/vc_column_text][vc_column_text]

ترافیک ارگانیک

تصور کنید هنگامی که کاربران مرتبط با حیطه کاری شما، از روی صفحات گوگل کلیک کنند (SERP) و از سایت شما بازدید نمایند، ترافیک بیشتر برای سایت شما به ارمغان خواهد آمد که فاکتور مهمی برای سئو سایت به شمار می رود.[/vc_column_text][vc_column_text]

کیفیت ترافیک

شما می توانید همه کاربران را به سمت سایت خود بکشانید، اگر افرادی که به سایت شما از طریق گوگل وارد می شوند کلمه سیب را سرچ کرده اما کسب و کار شما در مورد سخت افزار اپل باشد قطعا این ترافیک، یک ترافیک با کیفیت نخواهد بود![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

علت کم بودن کیفیت ترافیک چیست؟

وقتی شما در وب کلمه Apple‌ را جستجو می کنید سایت هایی که در آن ها از میوه سیب هم صحبت شده است اما نکته اینجاست که شما کسب و کاری در زمینه سخت افزاری Apple دارید و این دو معنای متفاوتی دارد. اما شما دوست دارید که کاربران واقعی وارد سایت شما شوند و بازدید کننده هایی را که واقعاً به محصولاتی که ارائه می دهید علاقه مند کنید! این کیفیت ترافیک سایت شما را افزایش خواهد داد و در سئوی سایت شما بسیار مهم خواهد بود.[/vc_column_text][vc_single_image image=”6249″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” css_animation=”fadeIn”][/vc_column][/vc_row][/vc_section][vc_section][vc_row][vc_column][vc_column_text css_animation=”fadeInUp”]

SERP چیست؟

SERP در واقع همان صفحه نتایج حاصل از جستجو است که مخفف عبارت Search Engine Result Page است. سرپ یا SERP صفحه نتایج موتور های جستجو در هنگام جستجوی یک عبارت گفته می‌شود. ایجاد سایت های جدید و به تبع افزایش صفحات سبب شده تا رقابت شدیدتر گردد به همین دلیل نتایج در موتورهای جستجو همواره در حال تغییر است. برخی به علت به روز بودن در مسیر رقابت قرار دارند و برخی دیگر به دلیل فعال بودن رقبا افت شدیدی در رتبه بندی گوگل احساس می کنند. تمامی این حالت ها به خاطر الگوریتم های هوشمند Google است.[/vc_column_text][vc_column_text css_animation=”fadeIn” css=”.vc_custom_1587749909727{padding-top: 10px !important;}”]

اهیمت SERP در سئو چیست؟

طبق آماری که کارشناسان از سایت گوگل به عمل آمده آورده اند حاکی از اینست که حدود ۹۰ درصد کاربران فقط صفحه اول نتایج جستجو را بررسی می کنند و به صفحات بعدی سر نمی زنند! بنابراین می توان به اهمیت صفحه نخست در گوگل پی برد. اما سوالی که اینجا مطرح می شود این است که چه عواملی لازم است تا SERP را بهبود ببخشیم؟ در ادامه به بررسی این عوامل و راهکار ها می پردازیم.

۱ – تعیین کلمات کلیدی با بیش ترین اهمیت و مشخص کردن کلمات تک سیلابی و سنگین.
۲ – بررسی serp رقبا برای کلمات محتلف در شرایط مختلف و شناسایی نقاط ضعف و قوت.
۳ – انتخاب درست کلمات تک سیلابی و چند سیلابی
۴ – استفاده از کلمات کلیدی مناسب برای رسیدن به کلمات کلیدی اصلی
۵ – استارت برای شبکه های اجتماعی (Social Media)
۶ – بررسی تعداد و کیفیت بک لینک های سایت
۷ – افزایش سرعت بارگذاری سایت (Site Loading) و جمع آوری اطلاعات[/vc_column_text][vc_single_image image=”6251″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” css_animation=”fadeIn”][/vc_column][/vc_row][/vc_section][vc_section][vc_row][vc_column][vc_column_text css_animation=”fadeInLeft”]

سئو چیست و چگونه کار می کند؟

موتور جستجو را به عنوان سایتی در نظر بگیرید که می خواهید سوالی را در آن جستجو کنید! بنابراین سایت های نظیر Google ،Yahoo! ،Bing و یا هر موتور جستجوی دیگر، لیست طولانی از لینک ها به همراه صفحات وب را در اختیار شما قرار می دهد. در واقع به طور بالقوه می تواند به سوال شما پاسخ دهد. آیا تاکنون متوجه شدید که گوگل طبق چه اصول و الگوریتمی این تعداد سایت را در صفحات دسته بندی کرده و به شما نمایش می دهد!؟ با لوکسی دیزاین همراه باشید.

در پاسخ این سوال می توان گفت که Google (یا هر موتور جستجوی دیگری که استفاده می کنید) خزنده ای دارد (به این خزنده ها Crawl گفته می شود) که وارد سایت های شما می شود و اطلاعات مربوط به تمام مطالبی را که می توانند در اینترنت پیدا کنند جمع آوری می کند. خزنده ها تمام ۱ ها و ۰ ها را به موتور جستجو باز می گردانند تا یک فهرست ایجاد کنند. سپس این شاخص از طریق الگوریتمی تغذیه می شود که سعی می کند تمام داده ها را با سوالات شما مطابقت دهد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][/vc_section][vc_section][vc_row][vc_column][vc_column_text]

معنی عبارت SEO چیست؟

عوامل زیادی وجود دارد که وارد الگوریتم موتور جستجو می شوند که در مقالات بعدی به بررسی و چگونگی تاثیر آن ها می پردازیم. عبارت SE در کلمه SEO به معنای موتور جستجو سئو است. قسمت O اشاره به بهینه سازی دارد، SEO where جایی است که تمام محتواها را داخل آن قرار می دهند، بنابراین موتورهای جستجو قادر خواهند بود آنچه را که می بینند شبیه کاربرانی خود درک کنند. بهینه سازی می تواند اشکال مختلفی به خود بگیرد. برچسب های عنوان (همان Title) و توضیحات متا هر دو بسیار تاثیر گذار و اندازه طولی مناسب آن ها برای نشان دادن لینک های داخلی در صفحات شما هستند.

یادگیری SEO

ما در این مقاله بیشتر به چگونگی کارکرد سئو و الگوریتم های گوگل پرداختیم. اما اگر کاملاً تازه وارد در بحث سئو هستید و نمیدانید که سئو چیست، نگران نباشید کافیست مقاله های ما رو از همان ابتدا دنبال کنید. اگر در یک موضوع خاص به مشاوره نیاز دارید، با شماره تلفن ۰۹۱۲۸۸۷۳۶۷۹ تماس بگیرید و یا در قسمت تماس با ما سوالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][/vc_section]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *